출처: https://singularityhub.com/2017/05/08/cybersecurity-pros-will-soon-patrol-computer-networks-like-agents-in-the-matrix/



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프로텍트와이즈라는 회사에서 개발 중인, 인터넷 통신망을 하나의 도시로 시각화한 개념도


해당 도시에서 각 건물은 인터넷에 연결된 개별 장비를 의미하며, 건물의 모양은 해당 장비의 종류,


건물의 높이는 해당 장비의 IP 트래픽 규모, 건물의 넓이는 해당 장비의 대역폭을 의미한다.



Security analysts could soon become the first employees asked to show up to work inside virtual reality.

Thanks to a new virtual reality tool built by the Colorado-based startup ProtectWise, cybersecurity professionals may soon be patrolling computer networks — like real world beat cops — inside a three-dimensional video game world.


정보보안 전문가는 가까운 미래에 가상현실 속에서 일을 하는 첫 직종이 될 것 같다.

콜로라도에 위치한 스타트업 '프로텍트와이즈'가 개발하고 있는 가상현실 툴 덕분에 정보보안 전문가들은 마치 현실세계의 경찰들처럼 3차원 비디오게임 세계 속에서 컴퓨터 통신망을 순찰하게 될 예정이다.



Scott Chasin, CEO and co-founder of ProtectWise, sees a future in which companies might even have war-rooms of Oculus Rift-wearing security analysts who patrol their networks in VR. “I see an opportunity in the not-too-distant future in which a large organization who has a lot of IT infrastructure might have rooms full of security analysts with augmented reality and VR headsets on,” he told me.


프로젝트와이즈의 대표이사이자 공동설립자인 스콧 체이신은 미래에 회사 작전실에서 오큘러스 리프트와 같은 가상현실 헤드셋을 착용한 정보보안 전문가들이 가상현실 속에서 통신망을 순찰하는 세상을 꿈꾸고 있다. "그리 멀지 많은 미래에 다수의 IT 인프라를 보유한 거대 업체들에서는 증강현실 및 가상현실 헤드셋을 착용한 정보보안 분석가들로 가득찬 업무공간을 갖추게 될 것으로 예상합니다"라고 그는 기자와의 인터뷰에서 말했다.



Their ProtectWise Grid product is launching a virtual reality user interface tool called Immersive Grid where each connected asset in a company — a server, PC, mobile device, whatever — is represented as a building inside a virtual city. A company can group those device-buildings into neighborhoods or zones — organized by business unit or geography. For example, the marketing department might have their devices located in one part of the city while the London office’s are grouped in another.


현재 프로텍트와이즈는 "임머시브 그리드"라고 명명된 가상현실 유저 인터페이스 툴을 개발 중에 있다. 해당 툴은 통신망에 연결된 회사의 개별 장비들(서머, 개인컴퓨터, 휴대장비 등등)을 가상도시 내 건물로 표현하여 보여준다. 회사는 이 "장비-건물"들을 관련 사업체 또는 지리적인 장소를 기준으로 분류하여 도시 인근에 배치하거나 도시 내 다른 구역에 배치할 수 있다. 예를 들어 마케팅 부서의 경우 해당 부서에서 사용하는 장비들을 도시의 한 부분에 배치하고, 런던 지사에서 사용하는 장비들은 도시의 다른 부분에 배치할 수 있다.



The analysts can then monitor and patrol those buildings, which convey information about data traffic and security threats related to that device. The shape of the building — perhaps it’s round or square — designates what type of device it is; the height represents the IP network traffic; and the width indicates how much bandwidth is going to the device. If a building turns red or orange, an analyst would know there’s an elevated level of risk or unusual activity associated with that particular asset.


정보보안 전문가들은 가상도시의 각 건물들을 감시하고 순찰할 수 있다. 가상도시의 각 건물들은 해당 장비의 데이터 트래픽 및 보안위협에 대한 정보를 보여준다. 건물의 모양(예를 들어 원형이나 사각형)은 해당 장비의 종류를 나타내며, 건물의 높이는 해당 장비의 IP 네트워크 트래픽, 건물의 넒이는 해당 장비에 얼마의 대역폭이 할당되어 있는지를 보여준다. 만일 건물이 빨강색 또는 주황색으로 변할 경우, 정보보안 분석가는 특정 장비에 대한 위협 수준이 상승하였거나 비정상적인 활동이 이루어지고 있음을 알 수 있다.



Chasin hopes visualization technology like this might transform the technically complicated work of a security analyst into something more like playing a video game.


스콧 체이신은 이러한 시각화 기술이 기술적으로 매우 난해한 정보보안 전문가의 업무를 비디오 게임과 유사한 활동으로 바꿔줄 것으로 기대하고 있다.



That could widen the pool for who is a good fit for the job and reduce the technical-skill barrier preventing people from getting into the profession. Today, there’s a major shortage of qualified cybersecurity professionals — a talent gap that’s expected to grow — and the reason, according to Chasin, is the knowledge base required for the job is fairly large.


또한 해당 시각화 기술은 정보보안에 적합한 인력에게 추가적인 기회를 제공하는 동시에 인력 확충에 걸림돌이 되는 기술적 장애물을 감소시켜줄 수 있다.



“Today, you have to work with terminal windows, shell-scripts, python scripts, and have an understanding of forensic analysis. Using visual filtering techniques — someone without any experience in shell-script or python can see everything at once,” Chasin says.

Chasin also points out that a younger generation of employees might be well-suited for the interface.


"오늘날 정보보안 전문가들은 말단기 화면, 셸 스크립토, 파이썬 스크립트를 가지고 작업을 하며 포렌식 분석에 대한 이해를 가지고 있어야 합니다.

하지만 시각화 기술을 사용하면 셸 스크립트와 파이썬 스크립트를 전혀 모르는 사람이라도 모든 것을 한 눈에 볼 수 있습니다"라고 스콧 체이신은 말한다.



“We see an opportunity to tap into that next generation, the Minecraft generation, that can reason about data visually. There’s now a younger generation who understand virtual worlds and the mechanics of games with a skill-set that’s suited to a platform like Immersive Grid.”


"우리는 다음 세대, 즉 데이터를 시각적으로 분석할 수 있는 '마인크래프트 세대'를 활용하는 것에서 기회를 보고 있습니다. 오늘날의 젊은 세대는 가상세계 및 게임 메커니즘을 잘 이해하고 있으며 '임머시브 그리드'와 같은 플랫폼에 적합한 능력을 보유하고 있습니다"



All this almost sounds like a vision straight from science fiction — like Neuromancer, where hackers prowl the virtual reality “cyberspace” for corporate and military targets, or Ender’s Game, where a youthful, games-savvy generation are used to create real-world consequences through their gameplay. As society continues to see explosive growth in the popularity of eSports and a cultural shift towards valuing competitive video games, we’re even now seeing gaming find a place inside big-name collegiate sports programs.


이 모든 것들은 마치 SF의 한 장면을 연상케 하며, 특히 해커들이 기업 및 군사 목표물을 찾아 가상현실 사이버스페이스를 누비는 '뉴로맨서', 그리고 게임에 밝은 젊은 청소년들이 게임 플레이를 통해 실제 세계에 영향을 끼치는 '엔더스 게임'을 떠올리게 한다. e-스포츠의 인기가 폭발적으로 높아지고 경쟁적인 비디오 게임에 대한 이미지가 점차 개선되면서 이제는 게임이 유명 대학스포츠 프로그램에서 공식 종목으로 채택되는 광경을 목격하고 있다.



If visual interfaces like Immersive Grid become more common, those gaming skills might actually translate into the business world.

Chasin believes this type of interface will have a real world impact on the way security is managed in the future. “We’re talking about a technology set that will allow us to actually build cyberspace,” he says.


만일 임머시브 그리드와 같은 시각적 인터페이스가 앞으로 널리 사용된다면, 게임 실력이 실제 사업계에서 활용될 수도 있다.

스콧 체이신은 이러한 인터페이스가 실제 세계에서 앞으로 정보보안을 다루는 데 있어 영향을 끼칠 것이라고 확신하고 있다.

"지금 저희가 이야기하는 기술들은 실제로 사이버스페이스 제작에 기여할 것입니다"라고 그는 말했다.



And what he’s talking about may have an impact beyond cybersecurity. The influence of 3D interfaces on the way humans interact with the digital world will bring about a shift as dramatic as moving from text to graphical user interfaces. Humans are natively 3D thinkers, so moving to augmented and virtual worlds to interact with data could accelerate the human ability to manage our world.


그리고 스콧 체이신이 말하는 내용들은 정보보안을 넘어서는 영향을 끼칠 것입니다. 3차원 인터페이스는 인간이 디지털 세계와 상호작용하는데 있어 끼칠 영향은 유저 인터페이스가 텍스트 기반에서 그래픽 기반으로 전환되는 것과 맞먹는 파급효과를 불러 일으킬 것이다. 인간은 선천적으로 3차원적 사고방식을 가지고 있으며, 따라서 증강현실과 가상현실을 통한 데이터와의 상호작용은 실제 세계를 조작하는 인간의 능력을 크게 개선할 것이다.



It might sound like some far-off scenario pulled from science fiction, but sooner than we think, significant numbers of people may be showing up to work inside a virtual reality headset device.

 

이는 마치 공상과학소설의 한 시나리오처럼 들릴 수 있겠지만, 우리가 생각하는 것보다 훨씬 빠르게 많은 사람들이 가상현실 헤드셋을 쓰고 일을 하게 될지도 모른다.






프로텍트와이즈에서 발표한
가상현실 유저 인터페이스 툴 '임머시브 그리드' 소개동영상